UniCa UniCa News Notizie Ricardo A. Guichón - CONICET, Argentina

Ricardo A. Guichón - CONICET, Argentina

22 giugno 2012

Scuola di Dottorato in Biologia e Biochimicadell’uomo e dell’ambiente

Venerdì 22 giugno alle ore 15, nell’aula 2 del Complesso di Monserrato,il Dr. Ricardo A. Guichón (CONICET, Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Tecnicas, Argentina) terrà il seminario :

"Problems and possibilities of interdisciplinary work. An application case in Tierra del Fuego: Health and Changes in Lifestyles during the process of European contact".

Tutti gli interessati sono invitati a partecipare

Abstract
Using a multidisciplinary framework (biological anthropology, paleopathology and archeology) from an evolutionary ecological perspective, the case study of the "European-Indian contact," Tierra del Fuego, Argentina (late 19th century to early 20) will be discussed. The study of historical documentary sources will be incorporated into the discussion. Finally, some possible scenarios for the future of relations between researchers and the current representatives of indigenous communities will be suggested.

Elisabetta Marini
Dipartimento di Scienze della Vita e dell’Ambiente Sezione di Scienze antropologiche Università di Cagliari Cittadella universitaria
09042 Monserrato (Cagliari)
tel. 0039-070-6756607