Architetti e artisti per l’industrial design. Lo showroom Olivetti a New York

CAMPUS, SIMONA
2012-01-01

Abstract

The opening of the Olivetti showroom in New York, in the early fifties, is a key moment for the achievement of Italian design in the United States. This study – conducted over bibliographical and documentary sources – traces the history of the concept store within the larger history of the company Olivetti, a corporate identity characterized by aesthetic excellence as well as tech­nological. Special attention is paid to formal and stylistic prerogatives of the showroom as synthesis of architectural planning and artistic inspiration. Finally, reference is made to the presence of the showroom in the social life of the American metropolis.
2012
Italiano
Atti del Convegno Ricerca e Confronti 2010. Giornate di studio di archeologia e storia dell’arte a 20 anni dall’istituzione del Dipartimento di Scienze Archeologiche e Storico-artistiche dell’Università degli Studi di Cagliari
Università degli studi di Cagliari
CAGLIARI
AA.VV
Arru MG, Campus S, Cicilloni R, Ladogana R
Supplemento al n. 1
727
746
20
http://ojs.unica.it/index.php/archeoarte/article/view/583
Ricerca e Confronti 2010. Giornate di studio di archeologia e storia dell’arte a 20 anni dall’istituzione del Dipartimento di Scienze Archeologiche e Storico-artistiche dell’Università degli Studi di Cagliari,
richiesto
Comitato scientifico
1/5 marzo 2010
Cagliari
internazionale
Olivetti, Showroom, New York, BBPR, Nivola
4 Contributo in Atti di Convegno (Proceeding)::4.1 Contributo in Atti di convegno
Campus, Simona
273
1
4.1 Contributo in Atti di convegno
none
info:eu-repo/semantics/conferenceObject
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