L’importanza della formazione linguistica e la valutazione dell’efficacia delle attività pre-partenza (PDO) rivolte ai rifugiati nei programmi di reinsediamento

Giulia Isabella Grosso
;
Viola Monaci
2023-01-01

Abstract

In this contribution we will describe the characteristics of pre-departure orientation activities for refugees, focusing in particular on two aspects: the needs (linguistic and non linguistic) of the beneficiaries and the characteristics of a curriculum for PDO sessions; the theoretical and methodological framework and evaluation tools for PDO activities.Specifically, in section 2 we will describe the nature and characteristics of PDO activities, while in section 3 we will describe the methodological framework and the set of research tools used for evaluation, with a brief description of the first results obtained in the experimentation.
2023
Italiano
Didattica delle lingue e valutazione : tra società, scuola e università
Dina Tsagari, et al.
Francesca Gallina, Yahis Martari
205
218
14
Pisa University Press
Pisa
ITALIA
978-88-3339-849-5
Esperti anonimi
nazionale
scientifica
Refugees; Language education; Pre-departure activities
no
info:eu-repo/semantics/bookPart
2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
Grosso, GIULIA ISABELLA; Monaci, Viola
2 Contributo in Volume::2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio)
2
268
reserved
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
2023 grosso e monaci.pdf

Solo gestori archivio

Tipologia: versione editoriale
Dimensione 2.47 MB
Formato Adobe PDF
2.47 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Questionario e social

Condividi su:
Impostazioni cookie