Sara Congiu
Parent coaching per bambini con autismo nella prima infanzia. Favorire la relazione, la comunicazione e l'apprendimento attraverso l'ESDM. Con Contenuto digitale per download
2024-01-01 Congiu, Sara
Attention toward Social and Non-Social Stimuli in Preschool Children with Autism Spectrum Disorder: A Paired Preference Eye-Tracking Study
2024-01-01 Congiu, S.; Doneddu, G.; Fadda, R.
Th.o.m.a.s.: new insights into theory of mind in adolescents with autism spectrum disorder
2024-01-01 Fadda, Roberta; Congiu, Sara; Doneddu, Giuseppe; Carta, Marinella; Piras, Francesco; Gabbatore, Ilaria; Bosco, Francesca M.
Social Support at School for Students with Sensory Disabilities
2024-01-01 Fadda, Roberta; Piu, Tiziana; Congiu, Sara; Motzo, Giulia; Sechi, Cristina; Lucarelli, Loredana; Tatulli, Ilaria; Pedditzi, MARIA LUISA; Petretto, DONATELLA RITA; Papakonstantinou, Doxa; Sofia Freire, Ana; Papadopoulos, Konstantinos
Analisi qualitativa dei bisogni di supporto sociale in studenti con disabilità sensoriali: uno studio esplorativo sul benessere a scuola
2023-01-01 Fadda, Roberta; Congiu, Sara; Piu, Tiziana
Elements of Biophilic Design Increase Visual Attention in Preschoolers
2023-01-01 Fadda, Roberta; Congiu, Sara; Roeyers, Herbert; Skoler, Tricia
Traiettorie locali e globali per costruire salute: XIV Congresso Nazionale Società Italiana di Psicologia della Salute. Cagliari, 25-27 maggio 2023. Libro degli atti
2023-01-01 Guicciardi, Marco; Congiu, Sara
“You are so clean!”: ToM, Irony production and affective relationships in school-aged children
2023-01-01 Ervas, Francesca; Cocco, Roberta; Congiu, Sara; Sechi, Cristina; Banasik-Jemielniak, Natalia; Fadda, Roberta
THE GROUNDS OF CHILDREN’S THEORY OF MIND ABILITIES: LONGITUDINAL STUDIES FROM INFANCY TO PRESCHOOL YEARS
2023-01-01 Fadda, Roberta; Sechi, Cristina; Vismara, Laura; Congiu, Sara; Lucarelli, Loredana
Fatti o artefatti? Evidenze empiriche della relazione tra le abilità di Teoria della Mente in età prescolare e i suoi precursori nella prima infanzia.
2022-01-01 Fadda, Roberta; Congiu, Sara; Doneddu, Giuseppe
I programmi d'intervento precoce per bambini con autismo. Guida clinica
2022-01-01 Congiu, Sara
Eye movements as a possible early marker for Autism Spectrum Disorder.
2022-01-01 Fadda, Roberta; Doneddu, Giuseppe; Limbardi, Noemi; Congiu, Sara
Comunicazione e linguaggio
2021-01-01 Vivanti, Giacomo; Congiu, Sara
Dimensione emotiva e cognitiva delle abilità di teoria della mente in adolescenti con disturbo dello spettro autistico: uno studio con la theory of mind assessment scale.
2021-01-01 Fadda, R.; Congiu, S.; Doneddu, G.; Gabbatore, I.; Bosco, F. M.
Inspiring robots: developmental trajectories of gaze following in humans
2020-01-01 Fadda, Roberta; Congiu, Sara; Doneddu, Giuseppe; Striano, Tricia
Implementazione dell'Early Start Denver Model in Gruppo (G-Esdm) per bambini con autismo in età prescolare
2019-01-01 Congiu, Sara
WPPSI-IV (Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence 4° edizione). Scala di valutazione, manuali e protocolli.
2019-01-01 Congiu, Sara
Lavoro di squadra
2017-01-01 Congiu, Sara
Modelli di management
2017-01-01 Congiu, Sara
Conners 3, Conners 3rd edition - manuali e questionari
2017-01-01 Congiu, Sara
Gestione delle prestazioni
2017-01-01 Congiu, Sara
Negoziazione
2017-01-01 Congiu, Sara
A Statistical Physics Perspective to Understand Social Visual Attention in Autism Spectrum Disorder
2017-01-01 Liberati, A; Fadda, Roberta; Doneddu, G; Congiu, Sara; Javarone, MARCO ALBERTO; Striano, TRICIA MARIE; Chessa, Alessandro
Impaired representational gaze following in children with autism spectrum disorder
2016-01-01 Congiu, S; Fadda, Roberta; Doneddu, G; Striano, T.
Gaze-following nei bambini con Disturbo dello Spettro Autistico: uno studio di eye-tracking
2016-01-01 Congiu, Sara; Fadda, Roberta; Doneddu, Giuseppe; Striano, Tricia
Contextual influences on Joint Attention skills: new directions from research on Autism Spectrum Disorder
2016-01-01 Fadda, R.; Doneddu, G.; Congiu, S.; Ferretti, L.; Saba, G.; Serra, D.; Striano, T.
Contextual influences on eccentric viewing in young children with ASD
2015-01-01 Doneddu, G; Congiu, S; Baldus, G; Corda, G; Serra, D; Ferretti, L; Saba, G; Fadda, Roberta
Downcast gaze and hypersensitivity to direct gaze in young children with ASD
2015-01-01 Congiu, S; Fadda, Roberta; Corda, D; Baldus, G; Serra, D; Ferretti, L; Saba, G; Doneddu, G.
When geometry matters: a statistical physic perspective to study visual attention in children with Autism Spectrum Disorder
2015-01-01 Liberati, Alessio; Fadda, Roberta; Striano, Tricia; Doneddu, Giuseppe; Congiu, Sara; Alberto Javarone, Marco; Chessa, Alessandro
CARS2 Childhood Autism Rating Scale - Second Edition (Manuale e Questionari)
2014-01-01 Congiu, Sara
Perception of social cues and joint attention abilities in children with autism: an eye tracking study
2013-01-01 Fadda, Roberta; Doneddu, G.; Congiu, S.; Saba, G.; Ferretti, L.
CASD - Checklist for Autism Spectrum Disorder (Manuale e Protocolli di registrazione)
2013-01-01 Congiu, Sara
Perception of Social Cues and Joint attention abilities in children with autism: an eye tracking study
2013-01-01 Fadda, Roberta; Doneddu, G. S.; Congiu, Sara; Saba, G.; Ferretti, L.
Auditory Processing Skills and Joint Attention Abilities in Children with ASDs
2013-01-01 Fadda, R.; Doneddu, G. S.; Congiu, S.; Saba, G.; Ferretti, L.
La comprensione del linguaggio nell'autismo
2012-01-01 Vivanti, Giacomo; Congiu, Sara
The Shell Game: Investigating Spontaneous Response to Gaze Cueing of Attention in Children with High Functioning Autism
2012-01-01 Congiu, S.; Fadda, R.; Doneddu, G. S.
Neglecting the Eyes and It's CASCADE EFFECT On Joint Attention Abilities In CHILDREN with ASDs
2012-01-01 Fadda, R.; Congiu, S.; Musante, F.; Doneddu, G. S.; Salvago, A.
Do Lateral Glances Characterize a Specific Autistic Phenotype? Evidences From a Systematic Study.
2011-01-01 Doneddu, G. S.; Foscoliano, M.; Frigo, G.; Peruzzi, P. M.; Casano, F.; Congiu, S.; Fadda, R.
How Attention to Gaze-Direction Is Captured by Static Pictures In Very Young Children with ASDs: a Time-Course Analysis
2011-01-01 Fadda, R.; Doneddu, G. S.; Striano, T.; Congiu, S.; Frigo, G.; Salvago, A.
Comunicazione e linguaggio
2010-01-01 Vivanti, Giacomo; Congiu, Sara
Early Start Denver Model. Intervento precoce per l'autismo. Linguaggio, apprendimento e reciprocità sociale.
2010-01-01 Congiu, Sara
Unimpaired Perception of Social and Physical Causality, but Impaired Perception of Animacy in High Functioning Children with Autism
2010-01-01 Congiu, Sara; Ray, Elizabeth; Schlottmann, Anne.
Unimpaired perceptual causality, but impaired perceptual animacy in children with autism.
2009-01-01 Congiu, Sara; Schlottmann, Anne; Ray, Elizabeth
La comprensione del linguaggio nell'autismo
2009-01-01 Vivanti, Giacomo; Congiu, Sara
Impaired perceptual animacy in children with autism
2009-01-01 Congiu, Sara; Schlottmann, Anne; Ray, Elizabeth
Unimpaired perceptual causality in children with high-functioning autism
2008-01-01 Congiu, Sara; Schlottmann, Anne; Ray, Elizabeth
ECVP '08 Abstracts
2008-01-01 Schlottmann, A; Ray, E; Congiu, Sara; Bhutani, A
La percezione della causalità sociale e fisica in bambini con autismo ad alto funzionamento.
2007-01-01 Congiu, Sara
Indagine sulla percezione della causalità in bambini con autismo ad alto funzionamento.
2007-01-01 Congiu, Sara
What autism tells us about goal direction perception and social cognition
2007-01-01 Congiu, Sara
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile
Università degli Studi di Cagliari