Rachele Fanari
The communicative effects of metaphors for vaccination as a collective health endeavor
2023-01-01 Ervas, Francesca; Salis, PIETRO MARIA; Fanari, Rachele
An Experimental Study on Sarcasm Comprehension in School Children: The Possible Role of Contextual, Linguistics and Meta-Representative Factors
2023-01-01 Fanari, Rachele; Melogno, Sergio; Fadda, Roberta
Metaphors for vaccination and defeasible reasoning
2023-01-01 Ervas, Francesca; Salis, PIETRO MARIA; Fanari, Rachele
The Morra Game: Developing an Automatic Gesture Recognition System to Interface Human and Artificial Players
2022-01-01 Delogu, Franco; De Bartolomeo, Francesco; Solinas, Sergio; Meloni, Carla; Mercante, Beniamina; Enrico, Paolo; Fanari, Rachele; Zizi, Antonello
Exploring metaphor’s communicative effects in reasoning on vaccination
2022-01-01 Ervas, Francesca; Salis, PIETRO MARIA; Sechi, Cristina; Fanari, Rachele
Does chess training affect meta-cognitive processes and academic performance?
2021-01-01 Meloni, Carla; Fanari, Rachele
Affective variables and cognitive performances during exercise in a group of adults with type 2 diabetes mellitus
2020-01-01 Guicciardi, Marco; Fadda, Daniela; Fanari, Rachele; Doneddu, Azzurra; Crisafulli, Antonio
Global Study of Variability in Olfactory Sensitivity
2020-01-01 Oleszkiewicz, A; Alizadeh, R; Altundag, A; Chen, B; Corrai, A; Fanari, R; Farhadi, M; Gupta, N; Habel, R; Hudson, R; Hughes, Jl; Joshi, A; Kamrava, Sk; Luckett, C; Mahmut, Mk; Masala, C; Mori, E; Pellegrino, R; Piras, R; Resler, K; Rivas-Castro, A; Saluja, S; Sharma, S.
The Morra game as a naturalistic test bed for investigating automatic and voluntary processes in random sequence generation
2020-01-01 Delogu, Franco; Barnewold, Madison; Meloni, Carla; Toffalini, Enrico; Zizi, Antonello; Fanari, Rachele
Comprensione del sarcasmo in bambini con Disturbo dello Spettro Autistico ad Alto Funzionamento
2019-01-01 Barberio, Nina; Mariano, Melania; Fadda, Roberta; Mazza, Monica; D'Amico, Simonetta; Fanari, Rachele
Ragionamento e memoria di lavoro: il ruolo della specificità di dominio
2019-01-01 Orsolini, Margherita; Melogno, Sergio; Federico, Francesca; Santese, Angela; Fanari, Rachele
Chess training effect on meta-cognitive processes and academic performance
2019-01-01 Meloni, Carla; Fanari, Rachele
Visual and spatial working memory abilities predict early math skills: a longitudinal study
2019-01-01 Fanari, Rachele; Meloni, Carla; Massidda, Davide
The Morra game as testbed for automatic and controlled cognitive processing in an ecological setting
2018-01-01 Delogu, Franco; Meloni, Carla; Zizi, Antonello; Fanari, Rachele; Casula, Vassili; Muggianu, Veronica; Mula and Andrea Atzeni, Silvana
Visuospatial working memory and early math skills in first grade children
2018-01-01 Fanari, Rachele; Meloni, Carla; Massidda, Davide
La comprensione del sarcasmo in età scolare: variabili di contesto, processi linguistici e abilità metarappresentative.
2018-01-01 Fanari, R.; Fadda, R.
Impact of Early Numeracy Training on Kindergarteners from Middle-Income Families
2017-01-01 Meloni, Carla; Fanari, Rachele; Bertucci, Andrea; Berretti, Sara
Influenza della memoria di lavoro visuo-spaziale sullo sviluppo delle abilità matematiche.
2017-01-01 Fanari, Rachele; Meloni, Carla; Massidda, Davide
Early Numerical Competence and Number Line Task Performance in Kindergarteners
2017-01-01 Fanari, Rachele; Meloni, Carla; Massidda, Davide
An open source software application to study numerical representations in children and adults
2015-01-01 Massidda, Davide; Meloni, Carla; Fanari, Rachele
Fattori predittivi della prestazione al Number Line Task in bambini prescolari
2015-01-01 Fanari, Rachele; Meloni, Carla; Massidda, Davide
TPL - TEST DI PRIMA LETTURA PER BAMBINI DI PRIMA E SECONDA CLASSE DI SCUOLA PRIMARIA
2014-01-01 Fanari, Rachele; Orsolini, M.
I predittori del number line task nella prima classe della scuola primaria
2014-01-01 Meloni, Carla; Fanari, Rachele
Phonological priming and tip-of-the-tongue state: evidence from young and older italian adults
2014-01-01 Fanari, Rachele; Fastame, MARIA CHIARA; Loi, P.
Relazioni tra memoria a breve temine fonologica, vocabolario ricettivo e apprendimento della lettura: uno studio longitudinale con bambini italiani di prima elementare.
2013-01-01 Fanari, Rachele; Fastame, MARIA CHIARA; Piras, P; Pistis, I; Pellerano, M; Orsolini, M.
LA LINGUA SCRITTA
2013-01-01 Fanari, Rachele; Scalisi, G; Orsolini, M.
A Sequential-Longitudinal Study On the Origins of Theory of Mind Abilities in CHildren with ASDs
2013-01-01 Fadda, Roberta; Parisi, M; Fanari, Rachele; Rollo, D; Foscoliano, M; Doneddu, Gs
Relazione tra condotte ostili e/o prosociali tra coetanei e adattamento psico-sociale in allievi prescolari
2013-01-01 Belacchi, C; Fanari, Rachele
Valutazione di casi influenti in strutture di dati complesse
2013-01-01 Altoè, G; Pastore, M; Fanari, Rachele
Abilità visuo-spaziali e pre-matematica
2013-01-01 Meloni, Carla; Fanari, Rachele; Altoè, G.
Rappresentazione della grandezza numerica: quali abilità permettono di distinguere tra bambini con una buona e una scarsa prestazione al Number Line Task?
2013-01-01 Meloni, Carla; Fanari, Rachele
Effetti di un training di potenziamento delle abilità nell’ambito della pre-matematica
2012-01-01 Meloni, Carla; Berretti, S; Fanari, Rachele
Un'indagine sul training di potenziamento dell'intelligenza numerica nella scuola dell'infanzia
2012-01-01 Meloni, Carla; Berretti, S; Fanari, Rachele
UN'INDAGINE SUI TRAINING DI POTENZIAMENTO DELL'INTELLIGENZA NUMERICA NELLA SCUOLA DELL'INFANZIA. I PREDITTORI DELLE ABILITÀ NELLA PREMATEMATICA.
2012-01-01 Meloni, Carla; Berretti, S; Fanari, Rachele
Precursori degli stati mentali: intenzionalità e distinzione sé-altro.
2012-01-01 Fadda, Roberta; Parisi, M; Rollo, D; Fanari, Rachele
Effects of drinking supplementary water at school on cognitive performance in children
2012-01-01 Fadda, Roberta; Rapinett, G; Grathwohl, D; Parisi, M; Fanari, Rachele; Calo', CARLA MARIA; Schmitt, J.
Descriptive norms for 245 Italian idiomatic expressions
2011-01-01 Tabossi, P; Arduino, L; Fanari, Rachele
Cambiamenti nello sviluppo semantico in bambini di 3, 4 e 5 anni
2010-01-01 Santese, A; Orsolini, M; Belacchi, C; Fanari, Rachele; Masciarelli, G; Desimoni, M.
VCS - Valutazione dello sviluppo concettuale e semantico
2010-01-01 Belacchi, C; Orsolini, M; Santese, A; Fanari, Rachele; Masciarelli, G.
SEMANTIC ABILITIES PREDICT EXPRESSIVE LEXICON IN CHILDREN WITH TYPICAL AND ATYPICAL LANGUAGE DEVELOPMENT
2010-01-01 Orsolini, M; Santese, A; Desimoni, M; Masciarelli, G; Fanari, Rachele
The role of lenght and context in spoken idiom comprehension
2010-01-01 Fanari, Rachele; Cacciari, C; Tabossi, P.
Phonological and Lexical Reading in Italian Children with Dyslexia
2009-01-01 Orsolini, M; Fanari, Rachele; Cerracchio, S; Famiglietti, L.
Syllabic effects in Italian lexical access
2009-01-01 Tagliapietra, L; Fanari, Rachele; Collina, S; Tabossi, P.
Phonotactic regularities in the segmentation of spoken Italian
2009-01-01 Tagliapietra, L; Fanari, Rachele; DE CANDIA, C; Tabossi, P.
Why idioms are recognized fast?
2009-01-01 Tabossi, P; Fanari, Rachele; Wolf, K.
Predittori dello sviluppo lessicale in bambini di 4 e 5 anni
2008-01-01 Orsolini, M; Santese, A; Bianchini, M; Fanari, Rachele
Lo sviluppo semantico in bambini prescolari con Disturbo Specifico del Linguaggio
2008-01-01 Masciarelli, G; Orsolini, M; Fanari, Rachele; Santese, A; Belacchi, C.
Identificare precocemente uno sviluppo atipico della lettura attraverso una prova di lettura di parole piane e sdrucciole
2008-01-01 Orsolini, M; Fanari, Rachele
The benefits of drinking supplementary water at school on cognitive performance in children
2008-01-01 Fadda, Roberta; Rapinett, G; Grathwohl, D; Parisi, M; Fanari, Rachele; Schmitt, J.
Processing idiomatic expressions: Effects of semantic compositionality
2008-01-01 Tabossi, P; Fanari, Rachele; Wolf, K.
Icon legend
- files available
- files available on intranet
- files available for authorized users
- files available for administrators
- files under embargo
- no files available