Benessere a scuola e lockdown: sperimentazioni interrotte o “aperture” inattese?

Antioco Luigi Zurru;Ilaria Tatulli;Daniele Bullegas;Antonello Mura
2020-01-01

Abstract

The unexpected coming of the Covid-19 pandemic has seriously affected several areas of society, among them the school organization. The paper presents the analysis of the interviews with a primary school team of teachers involved in a research-training project. From the accounts emerges the first-hand experiences, the professional awareness, the choices made to carry out inclusion processes and promote a climate of well-being for pupils, families and teachers in the new didactic dimension.
2020
Italiano
2020
2
400
411
12
Esperti anonimi
L’avvento della pandemia da Covid-19 ha pesantemente colpito diversi ambiti della società, tra i quali le istituzioni scolastiche. Il contributo presenta l’analisi delle interviste rivolte ad un team di insegnanti della scuola primaria coinvolte in un progetto di ricerca-formazione. Dalle narrazioni emergono i vissuti esperiti, le scelte compiute e le consapevolezze professionali che hanno permesso di realizzare processi inclusivi e di promuovere un clima di benessere per alunni, famiglie e docenti nella nuova dimensione didattica.
internazionale
scientifica
Disability; Special Pedagogy; Didactics Research; Inclusion Processes
Disabilità; Pedagogia Speciale; Sperimentazione didattica; Processi di inclusione
no
Zurru, ANTIOCO LUIGI; Tatulli, Ilaria; Bullegas, Daniele; Mura, Antonello
1.1 Articolo in rivista
info:eu-repo/semantics/article
1 Contributo su Rivista::1.1 Articolo in rivista
262
4
reserved
Files in This Item:
File Size Format  
NsRicerca2:2020Zurru;Tatulli;Bullegas;Mura.pdf

Solo gestori archivio

Description: articolo
Type: versione editoriale
Size 479.56 kB
Format Adobe PDF
479.56 kB Adobe PDF & nbsp; View / Open   Request a copy

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Questionnaire and social

Share on:
Impostazioni cookie