Giuseppe Melis
Localismo e sostenibilità dei prodotti freschi a libero servizio nelle strategie della moderna distribuzione
2024-01-01 Melis, Giuseppe; Pinna, Roberta; Cossu, Marco
Digital transformations, entrepreneurship and culture in Sardinia's traditional sector of sheep and goat farming
2024-01-01 Casula, Clementina; Melis, Giuseppe
Collaboration and learning processes in value co-creation: a destination perspective
2022-01-01 Melis, G.; Mccabe, S.; Atzeni, M.; Del Chiappa, G.
Identifying and measuring the impact of cultural events on hotels’ performance
2021-01-01 Melis, Giuseppe; Piga, Claudio
Sustainable dolphin watching tours as a tool to increase public awareness of marine conservation. A comparative analysis between two Mediterranean destinations and implications for management
2020-01-01 La Manna, G.; Melis, G.; Rako-Gospić, N.; Basta, J.; Mackelworth, P.; Holcer, D.; Atzeni, M.; Leeb, K
La misurazione delle performance nelle destinazioni turistiche
2020-01-01 Piras, Romano; Massidda, Carla; Modica, Patrizia Daniela; Pavan, Aldo; Reginato, Elisabetta; Fadda, Isabella; Melis, Giuseppe; Monfardini, Patrizio; Paglietti, Paola; Pinna, Roberta; Ferrai, Cecilia
Expectations and service quality: perceived performance at low-season events
2019-01-01 Meleddu, M; Melis, G; Pulina, M; Zapata-Aguirre, S
Mother yeast as a successfully entrepreneurial innovation: the case history of Porta1918
2019-01-01 Melis, Giuseppe; Pettinao, Daniela
Lo stakeholder engagement nei processi di co-creazione di valore: il caso di alcune esperienze in ambito turistico
2019-01-01 Melis, Giuseppe; Carrus, PIER PAOLO
Il cibo locale nelle strategie di destination marketing: implicazioni manageriali ed evidenze empiriche
2019-01-01 Melis, Giuseppe
La definizione del concetto di autenticità nelle destinazioni turistiche: un approccio fondato sul laddering
2018-01-01 Atzeni, Marcello; Del Chiappa, Giacomo; Melis, Giuseppe
How Social Media Platform can Support Value Cocreation Activities in Healthcare
2018-01-01 Musso, M.; Pinna, R.; Melis, G.; Carrus, P. P.
Collaborazione e apprendimento ne processi di co-creazione di valore. Il caso delle destinazioni turistiche
2018-01-01 Melis, Giuseppe
Driving First-Time and Repeat Spectators to Cultural Events
2017-01-01 Del Chiappa, Giacomo; Melis, Giuseppe; Atzeni, Marcello
Are all online hotel prices created dynamic? An empirical assessment
2017-01-01 Melis, Giuseppe; Piga, Claudio
Le capacità di collaborazione e apprendimento nel processo di co-creazione di valore in un circuito di moneta complementare. Il caso dell’ecosistema Sardex
2017-01-01 Melis, G.; Napolitano, E.; Usai, A. E.
Turismo crocieristico e percezioni della popolazione residente: i risultati di un’analisi cluster
2017-01-01 Del Chiappa, Giacomo; Melis, Giuseppe; Atzeni, Marcello
User-Generated Content and Its Influence on Tourists’ Choices: How Do the Spanish Make Hotel Reservations Online?
2016-01-01 Del Chiappa, G; Melis, Giuseppe; Atzeni, M.
La rilevazione della Customer Experience nel caso degli eventi
2016-01-01 Melis, Giuseppe; Modica, PATRIZIA DANIELA; Pulina, M.
L’impatto degli eventi a valenza turistica. Tre casi a confronto
2016-01-01 Melis, Giuseppe; Modica, PATRIZIA DANIELA; Pulina, M.
La segmentazione emozionale negli eventi culturali: una analisi dei cluster
2015-01-01 Melis, Giuseppe; Atzeni, Marcello; Pettinao, Daniela; Cabiddu, Francesca
Residents perceptions of the impact of ship tourism and their preferences for different types of tourism
2015-01-01 Del Chiappa, G; Melis, Giuseppe
Conceptualizing the value co-creation challenge for tourist destinations: A supply-side perspective
2015-01-01 Melis, Giuseppe; Mccabe, S; DEL CHIAPPA, Giacomo
Driving first time spectators and repeat spectators to cultural events: "Sa Sartiglia" Carnival, Sardinia (Italy)
2015-01-01 Del Chiappa, G; Melis, Giuseppe; Atzeni, Marcello
La percezione della territorializzazione di una marca: il caso Ichnusa
2014-01-01 Melis, G.; Carrus, P. P.; Atzeni, M.; Marras, F.
Exploring the factors behind resistance to innovation in typical food Sector in Sardinia: a qualitative study
2014-01-01 Pinna, Roberta; Carrus, PIER PAOLO; Melis, Giuseppe
Le emozioni come variabile di segmentazione e fattore di moderazione della soddisfazione in ambito museale
2014-01-01 Del Chiappa, Giacomo; Melis, Giuseppe; Atzeni, Marcello
Resident's perceptions of impacts of ship tourism and their preferences toward different types of tourism
2013-01-01 Del Chiappa, G.; Melis, G.
Conceptualizing the value co-creation challenge for tourist destinations
2013-01-01 Melis, G.; Mccabe, S.; Del Chiappa, G.
La rilevanza delle variabili di contesto, motivazionali e socio-demografiche nel livello di soddisfazione dei partecipanti ad un evento culturale: il caso Sartiglia
2013-01-01 Pettinao, Daniela; Atzeni, Marcello; Melis, Giuseppe
CRUISE TOURISM IMPACT: A CLUSTER ANALYSIS
2013-01-01 DEL CHIAPPA, G; Melis, Giuseppe; Atzeni, Marcello
La sfida della co-creazione di valore nelle destinazioni turistiche: una proposta di analisi
2013-01-01 Melis, Giuseppe; DEL CHIAPPA, G; Mccabe, S.
Sustainability: actions speak louder than words
2012-01-01 Giudici, E.; Melis, G.; Atzori, R.
Il territorio nelle strategie di branding di un'impresa internazionale
2012-01-01 Carrus, PIER PAOLO; Melis, Giuseppe; Pinna, Roberta
The other season: how to extend the touristic period by golfing investments in Sardinia
2012-01-01 Melis, Giuseppe; Spanedda, L; Cabras, Stefano
The purchasing decision-making process in scholastic educational travel
2012-01-01 Melis, Giuseppe; Modica, PATRIZIA DANIELA
Il golf in Sardegna: opportunità di sviluppo o minaccia ambientale?
2011-01-01 Melis, G.; Spanedda, L.
Aspects and determinants in the demand for school’s educational tourism: the case of a Mediterranean island
2010-01-01 Melis, G.; Modica, P.; Fara, Angela M.
Learning from a wrong consumer perception. Bridging the gap between created value and perceived value
2010-01-01 Dessì, Cinzia; Floris, M.; Melis, G.
The Digital Divide in Sardinia: a case study
2010-01-01 Carrus, P. P.; Pinna, R.; Melis, G.
What “qualities” does the shop have in order to involve consumers emotionally?
2009-01-01 Giudici, Ernestina; Melis, Giuseppe
L'innovazione delle scelte strategiche in condizioni di crescente complessità. Risorse, processi e competenze per la creazione di valore nel nuovo scenario competitivo
2006-01-01 Carrus, P. P.; Melis, Giuseppe
La crescente complessità delle scelte strategiche
2006-01-01 Carrus, Pier Paolo; Melis, Giuseppe
Dalla razionalità pianificatrice all'apprendimento intersistemico delle scelte d'innovazione strategica
2006-01-01 Carrus, Pier Paolo; Melis, Giuseppe
L'integrazione delle competenze e l'ampliamento dei confini per la gestione delle scelte d'innovazione strategica
2006-01-01 Carrus, PIER PAOLO; Melis, Giuseppe
Premesse strategiche, organizzative e culturali per il miglioramento della qualità delle aziende sanitarie
2005-01-01 Carrus, PIER PAOLO; Melis, Giuseppe
Organisational culture as a fundamental condition for the implementation of quality in the health care sector: the case of G. Brotzu Hospital, Cagliari
2003-01-01 Carrus P., P; Melis, Giuseppe; Coraddu, L.
Organisational culture as a fundamental condition for the implementation of quality in the implementation of quality in the care sector : the case of Brotzu Hospital
2003-01-01 Carrus, P; Melis, Giuseppe; Coraddu, L.
Il sapere relazionale nell’attuale realtà delle imprese
2002-01-01 Melis, Giuseppe
Situazione attuale della certificazione di qualità nelle imprese in Italia
2001-01-01 Melis, Giuseppe
Icon legend
- files available
- files available on intranet
- files available for authorized users
- files available for administrators
- files under embargo
- no files available