Showing results 1 to 50 of 62
Title Issue Date Author(s) Journal Publisher
Localismo e sostenibilità dei prodotti freschi a libero servizio nelle strategie della moderna distribuzione 1-Jan-2024 Melis, Giuseppe; Pinna, Roberta; Cossu, Marco - Franco Angeli
Digital transformations, entrepreneurship and culture in Sardinia's traditional sector of sheep and goat farming 1-Jan-2024 Casula, Clementina; Melis, Giuseppe - Korea Database Strategy Society (KDSS)
Collaboration and learning processes in value co-creation: a destination perspective 1-Jan-2022 Melis, G.; Mccabe, S.; Atzeni, M.; Del Chiappa, G. JOURNAL OF TRAVEL RESEARCH -
Identifying and measuring the impact of cultural events on hotels’ performance 1-Jan-2021 Melis, Giuseppe; Piga, Claudio INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT -
Sustainable dolphin watching tours as a tool to increase public awareness of marine conservation. A comparative analysis between two Mediterranean destinations and implications for management 1-Jan-2020 La Manna, G.; Melis, G.; Rako-Gospić, N.; Basta, J.; Mackelworth, P.; Holcer, D.; Atzeni, M.; Leeb, K JOURNAL OF ECOTOURISM -
La misurazione delle performance nelle destinazioni turistiche 1-Jan-2020 Piras, Romano; Massidda, Carla; Modica, Patrizia Daniela; Pavan, Aldo; Reginato, Elisabetta; Fadda, Isabella; Melis, Giuseppe; Monfardini, Patrizio; Paglietti, Paola; Pinna, Roberta; Ferrai, Cecilia - UNICApress
Expectations and service quality: perceived performance at low-season events 1-Jan-2019 Meleddu, M; Melis, G; Pulina, M; Zapata-Aguirre, S INTERNATIONAL JOURNAL OF EVENT AND FESTIVAL MANAGEMENT -
Mother yeast as a successfully entrepreneurial innovation: the case history of Porta1918 1-Jan-2019 Melis, Giuseppe; Pettinao, Daniela - ESU - European University Network on Entrepreunership
Lo stakeholder engagement nei processi di co-creazione di valore: il caso di alcune esperienze in ambito turistico 1-Jan-2019 Melis, Giuseppe; Carrus, PIER PAOLO MICRO & MACRO MARKETING -
Il cibo locale nelle strategie di destination marketing: implicazioni manageriali ed evidenze empiriche 1-Jan-2019 Melis, Giuseppe - Aracne editrice
La definizione del concetto di autenticità nelle destinazioni turistiche: un approccio fondato sul laddering 1-Jan-2018 Atzeni, Marcello; Del Chiappa, Giacomo; Melis, Giuseppe MICRO & MACRO MARKETING -
How Social Media Platform can Support Value Cocreation Activities in Healthcare 1-Jan-2018 Musso, M.; Pinna, R.; Melis, G.; Carrus, P. P. - EISIC - Excellence in Services International Conference. Formerly Toulon-Vrona Conference, founded in 1998
Collaborazione e apprendimento ne processi di co-creazione di valore. Il caso delle destinazioni turistiche 1-Jan-2018 Melis, Giuseppe - Editoriale Scientifica
Driving First-Time and Repeat Spectators to Cultural Events 1-Jan-2017 Del Chiappa, Giacomo; Melis, Giuseppe; Atzeni, Marcello - Springer International Publishing Switzerland 2017
Are all online hotel prices created dynamic? An empirical assessment 1-Jan-2017 Melis, Giuseppe; Piga, Claudio INTERNATIONAL JOURNAL OF HOSPITALITY MANAGEMENT -
Le capacità di collaborazione e apprendimento nel processo di co-creazione di valore in un circuito di moneta complementare. Il caso dell’ecosistema Sardex 1-Jan-2017 Melis, G.; Napolitano, E.; Usai, A. E. - Fondazione CUEIM
Turismo crocieristico e percezioni della popolazione residente: i risultati di un’analisi cluster 1-Jan-2017 Del Chiappa, Giacomo; Melis, Giuseppe; Atzeni, Marcello SINERGIE -
User-Generated Content and Its Influence on Tourists’ Choices: How Do the Spanish Make Hotel Reservations Online? 1-Jan-2016 Del Chiappa, G; Melis, Giuseppe; Atzeni, M. - IGI Global
La rilevazione della Customer Experience nel caso degli eventi 1-Jan-2016 Melis, Giuseppe; Modica, PATRIZIA DANIELA; Pulina, M. - CUEC
L’impatto degli eventi a valenza turistica. Tre casi a confronto 1-Jan-2016 Melis, Giuseppe; Modica, PATRIZIA DANIELA; Pulina, M. - CUEC
La segmentazione emozionale negli eventi culturali: una analisi dei cluster 1-Jan-2015 Melis, Giuseppe; Atzeni, Marcello; Pettinao, Daniela; Cabiddu, Francesca - SIMKTG - Società Italiana Marketing
Residents perceptions of the impact of ship tourism and their preferences for different types of tourism 1-Jan-2015 Del Chiappa, G; Melis, Giuseppe - Emerald Group Publishing Limited
Conceptualizing the value co-creation challenge for tourist destinations: A supply-side perspective 1-Jan-2015 Melis, Giuseppe; Mccabe, S; DEL CHIAPPA, Giacomo - Emerald Group Publishing Limited
Driving first time spectators and repeat spectators to cultural events: "Sa Sartiglia" Carnival, Sardinia (Italy) 1-Jan-2015 Del Chiappa, G; Melis, Giuseppe; Atzeni, Marcello - ATMC
La percezione della territorializzazione di una marca: il caso Ichnusa 1-Jan-2014 Melis, G.; Carrus, P. P.; Atzeni, M.; Marras, F. - Società Italiana di Marketing
Exploring the factors behind resistance to innovation in typical food Sector in Sardinia: a qualitative study 1-Jan-2014 Pinna, Roberta; Carrus, PIER PAOLO; Melis, Giuseppe - Euram
Le emozioni come variabile di segmentazione e fattore di moderazione della soddisfazione in ambito museale 1-Jan-2014 Del Chiappa, Giacomo; Melis, Giuseppe; Atzeni, Marcello MERCATI E COMPETITIVITÀ -
Resident's perceptions of impacts of ship tourism and their preferences toward different types of tourism 1-Jan-2013 Del Chiappa, G.; Melis, G. - Universidade do Algarve - Portugal
Conceptualizing the value co-creation challenge for tourist destinations 1-Jan-2013 Melis, G.; Mccabe, S.; Del Chiappa, G. - University of Algarve
La rilevanza delle variabili di contesto, motivazionali e socio-demografiche nel livello di soddisfazione dei partecipanti ad un evento culturale: il caso Sartiglia 1-Jan-2013 Pettinao, Daniela; Atzeni, Marcello; Melis, Giuseppe - SIM - Società Italiana Marketing
CRUISE TOURISM IMPACT: A CLUSTER ANALYSIS 1-Jan-2013 DEL CHIAPPA, G; Melis, Giuseppe; Atzeni, Marcello - -
La sfida della co-creazione di valore nelle destinazioni turistiche: una proposta di analisi 1-Jan-2013 Melis, Giuseppe; DEL CHIAPPA, G; Mccabe, S. - SIM - Società Italiana Marketing
Sustainability: actions speak louder than words 1-Jan-2012 Giudici, E.; Melis, G.; Atzori, R. INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS AND PUBLIC ADMINISTRATION -
Il territorio nelle strategie di branding di un'impresa internazionale 1-Jan-2012 Carrus, PIER PAOLO; Melis, Giuseppe; Pinna, Roberta - Sinergie Conference Proceeding
The other season: how to extend the touristic period by golfing investments in Sardinia 1-Jan-2012 Melis, Giuseppe; Spanedda, L; Cabras, Stefano - -
The purchasing decision-making process in scholastic educational travel 1-Jan-2012 Melis, Giuseppe; Modica, PATRIZIA DANIELA JOURNAL OF HOSPITALITY AND TOURISM -
Il golf in Sardegna: opportunità di sviluppo o minaccia ambientale? 1-Jan-2011 Melis, G.; Spanedda, L. - Forum Editrice Universitaria Udinese
Aspects and determinants in the demand for school’s educational tourism: the case of a Mediterranean island 1-Jan-2010 Melis, G.; Modica, P.; Fara, Angela M. - International Association for Tourism Policy
Learning from a wrong consumer perception. Bridging the gap between created value and perceived value 1-Jan-2010 Dessì, Cinzia; Floris, M.; Melis, G. - Physica-Verlag
The Digital Divide in Sardinia: a case study 1-Jan-2010 Carrus, P. P.; Pinna, R.; Melis, G. - -
What “qualities” does the shop have in order to involve consumers emotionally? 1-Jan-2009 Giudici, Ernestina; Melis, Giuseppe - -
L'innovazione delle scelte strategiche in condizioni di crescente complessità. Risorse, processi e competenze per la creazione di valore nel nuovo scenario competitivo 1-Jan-2006 Carrus, P. P.; Melis, Giuseppe - FrancoAngeli
La crescente complessità delle scelte strategiche 1-Jan-2006 Carrus, Pier Paolo; Melis, Giuseppe - Franco Angeli
Dalla razionalità pianificatrice all'apprendimento intersistemico delle scelte d'innovazione strategica 1-Jan-2006 Carrus, Pier Paolo; Melis, Giuseppe - Franco Angeli
L'integrazione delle competenze e l'ampliamento dei confini per la gestione delle scelte d'innovazione strategica 1-Jan-2006 Carrus, PIER PAOLO; Melis, Giuseppe - Franco Angeli
Premesse strategiche, organizzative e culturali per il miglioramento della qualità delle aziende sanitarie 1-Jan-2005 Carrus, PIER PAOLO; Melis, Giuseppe - FrancoAngeli
Organisational culture as a fundamental condition for the implementation of quality in the health care sector: the case of G. Brotzu Hospital, Cagliari 1-Jan-2003 Carrus P., P; Melis, Giuseppe; Coraddu, L. - -
Organisational culture as a fundamental condition for the implementation of quality in the implementation of quality in the care sector : the case of Brotzu Hospital 1-Jan-2003 Carrus, P; Melis, Giuseppe; Coraddu, L. - -
Il sapere relazionale nell’attuale realtà delle imprese 1-Jan-2002 Melis, Giuseppe - FrancoAngeli
Situazione attuale della certificazione di qualità nelle imprese in Italia 1-Jan-2001 Melis, Giuseppe I TEMI - RIVISTA TRIMESTRALE DI POLITICA CULTURA ED ECONOMIA -
Showing results 1 to 50 of 62
Icon legend

  •  files available
  •  files available on intranet
  •  files available for authorized users
  •  files available for administrators
  •  files under embargo
  •  no files available

Questionnaire and social

Share on:
Impostazioni cookie