Che cosa sappiamo sull’efficacia delle tecnologie didattiche con soggetti con disturbo dello spettro autistico?

VIVANET, GIULIANO
2014-01-01

Abstract

In recent years we witnessed a steady increase in prevalence of autism spectrum disorders. In this regard, it is increasingly felt the need to have reliable knowledge about the effects of different types of interventions. In recent years several research synthesis and guidelines for the diagnosis and treatment of autism have been developed by international research, while the knowledge on the use of technology in pedagogical contexts is more fragmented. With reference to this latter and with particular reference to school-age children, in this paper, some initial indications will be discussed.
2014
Negli ultimi anni abbiamo assistito a un incremento costante del tasso di prevalenza dei disturbi dello spettro autistico. Al riguardo, è sempre più avvertita la necessità di disporre di conoscenze affidabili circa gli effetti dei diversi interventi attuabili. In questi anni numerosi studi di sintesi e linee guida per la diagnosi e il trattamento dell’autismo sono stati elaborati dalla ricerca internazionale, mentre più frammentarie appaiono le conoscenze disponibili relative all'uso delle tecnologie in contesti pedagogico-didattici. Sulla loro efficacia, in particolare nell'età scolare, sono raccolte in questo contributo alcune prime indicazioni.
Disturbo dello spettro autistico, Autismo, Tecnologie didattiche, Educazione basata su prove di efficacia, Autism spectrum disorder, Autism, Educational technology, Evidence based education
Files in This Item:
File Size Format  
FORMARE_0414a.pdf

open access

Type: versione editoriale
Size 443.03 kB
Format Adobe PDF
443.03 kB Adobe PDF View/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Questionnaire and social

Share on:
Impostazioni cookie