Innovazione artistica e turismo culturale. La programmazione del Festival Internazionale di Musica Contemporanea nella rinascita post-bellica della Biennale di Venezia (1946-1951)

clementina casula;paolo dal molin
2020-01-01

Abstract

The organizational model of the Venice Biennale, today a global brand in the art world, was set up in the late 19th century and consolidated in the 20th century. It was guided by strategy that sought to convey to the increasing flow of tourists in modern society new forms and enhanced presentations of contemporary art. The paper reconstructs the planning of the post-war relaunch of the International Festival of Contemporary Music (1946-51), which is of relevance to subsequent editions of the Music section.
2020
9788855534970
Il modello organizzativo della Biennale di Venezia, oggi brand globale nei mondi dell’arte, nasce a fine Ottocento e si consolida nel Novecento, guidato da strategie attente a convogliare verso nuove forme di fruizione e valorizzazione della produzione artistica contemporanea i crescenti flussi turistici della moderna società di massa. Il contributo ricostruisce la programmazione del Festival Internazionale di Musica Contemporanea nella rinascita post-bellica (1946-51), di riferimento per le successive edizioni della sezione Musica.
International festivals; Contemporary music production; Cultural tourism
Festival internazionali; Produzione musicale contemporanea; Turismo culturale
Files in This Item:
File Size Format  
2020_UniCatt_Patron.pdf

Solo gestori archivio

Description: Articolo principale
Type: versione editoriale
Size 1.84 MB
Format Adobe PDF
1.84 MB Adobe PDF & nbsp; View / Open   Request a copy

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Questionnaire and social

Share on:
Impostazioni cookie