Lifelong Learning : quale ruolo può svolgere l' e-learning 2.0?

BONAIUTI, GIOVANNI;
2008-01-01

Abstract

n the few last years, attention has increasingly been focused on lifelong learning, also in relation to the great expansion of the Internet, in which the so-called “Web 2.0 has recently begun its evolution. In this paper, we wonder about the role that the so called “e-learning 2.0” might have in supporting lifelong learning. In the fi rst part, we present a summary of the main features of the “2.0 world”. In the second, we propose some limits or e-learning 2.0 against a hypothetical lifelong learning scenario
2008
Italiano
4
1
47
56
9
http://www.je-lks.org/ojs/index.php/Je-LKS_EN/article/view/261/243
Esperti anonimi
L’attenzione al Lifelong learning si è progressivamente accentuata negli ultimi anni, anche in relazione allo sviluppo delle tecnologie di rete che recentemente hanno visto una evoluzione verso il mondo 2.0. In questo lavoro ci chiediamo che ruolo potrà avere il cosiddetto ’e-learning 2.0 nel contesto della formazione continua. Nella prima parte presentiamo sinteticamente le caratteristiche del mondo 2.0. Nella seconda parte individuiamo vincoli e criticità dell’e-learning 2.0 all’interno di uno scenario possibile di Lifelong learning.
internazionale
scientifica
Lifelong learning; E-learning 2.0; online community; informal learning
no
Calvani, A.; Bonaiuti, Giovanni; Fini, A.
1.1 Articolo in rivista
info:eu-repo/semantics/article
1 Contributo su Rivista::1.1 Articolo in rivista
262
3
open
Files in This Item:
File Size Format  
2008 jelks 261-711-1-PB.pdf

open access

Type: versione editoriale
Size 152.37 kB
Format Adobe PDF
152.37 kB Adobe PDF View/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Questionnaire and social

Share on:
Impostazioni cookie