Verso la blended education. Riflettendo su immaginari, media e apprendimento

ILARDI, EMILIANO;
2015-01-01

Abstract

The technological turn invests the world of education in its foundations, transforming learning paradigms, institutional structures and practices; the foreseeable future scenario also affects formal education systems, which are moving towards a multidisciplinary vision and practice and towards the subjectivity of learners. But in this context, a central question still remains on the margins of public debate: the relationship between education and imaginary/media. That experience of living and transforming the world that in traditional school programs and practices only enters through obsolete literature and history manuals.
2015
Italiano
3
5
18
31
14
https://ojs.uniroma1.it/index.php/mediascapes/article/view/13238/
https://ojs.uniroma1.it/index.php/mediascapes/article/view/13238/13038
Esperti anonimi
Il passaggio d'epoca investe nei fondamenti il mondo dell’educazione, trasformando i paradigmi dell’apprendimento, le strutture e le pratiche istituzionali; si intravede il prevedibile scenario futuro – che nel Nord Europa è il presente - anche per i sistemi di istruzione formale, con il mainstream che punta verso una visione e una pratica multidisciplinare e sulla soggettività di chi apprende. Ma in questo quadro una questione centrale resta ancora ai margini del dibattito pubblico e scientifico: la relazione fra educazione e immaginari/media. Quell'esperienza dell'abitare e trasformare il mondo che nei programmi e nelle pratiche scolastiche tradizionali entra esclusivamente attraverso il letto di Procuste di obsoleti manuali di letteratura e di storia.
nazionale
scientifica
Flipped classroom; Education; Imaginary; Media
Flipped classroom; Educazione; Immaginari; Media
no
Ragone, Giovanni; Ilardi, Emiliano; Tarzia, Fabio
1.1 Articolo in rivista
info:eu-repo/semantics/article
1 Contributo su Rivista::1.1 Articolo in rivista
262
3
open
Files in This Item:
File Size Format  
Blendeded education.pdf

open access

Type: versione editoriale
Size 207.81 kB
Format Adobe PDF
207.81 kB Adobe PDF View/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Questionnaire and social

Share on:
Impostazioni cookie