Formazione degli insegnanti e processi di inclusione

Antonello Mura
2019-01-01

Abstract

The paper presents how the management of the educational need and its heterogeneity and complexity is expressed at school – and in the various spheres of social life – requires the structuring of a teaching body capable of constantly reflecting and interpreting change while taking advantage of the opportunities that education meets by confronting itself with diversity and special educational needs.
2019
2019
Italiano
XXXVI
10, giugno
108
112
5
Esperti anonimi
Il contributo presenta come la gestione dell’eterogeneità e della complessità con cui il bisogno educativo si esprime a scuola e nei diversi ambiti della vita sociale esige la strutturazione di un corpo docente capace di porsi costantemente in riflessione e interpretare il cambiamento cogliendo, allo stesso tempo, le opportunità che l’educazione incontra confrontandosi con la diversità e con il bisogno educativo speciale.
nazionale
scientifica
no
Mura, Antonello
1.1 Articolo in rivista
info:eu-repo/semantics/article
1 Contributo su Rivista::1.1 Articolo in rivista
262
1
open
Files in This Item:
File Size Format  
02 Mura_DEF.pdf

Open Access from 11/07/2022

Description: articolo
Type: versione editoriale
Size 176.38 kB
Format Adobe PDF
176.38 kB Adobe PDF View/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Questionnaire and social

Share on:
Impostazioni cookie